Příčiny tinnitu


Počet zdravotních podmínek, může vyvolat nebo zhoršit tinnitus. Často, Přesná příčina je nikdy najit.

Častou příčinou tinnitu je vnitřní ucho poškození buněk. Maličký, jemné chloupky ve vašem vnitřního ucha pohybovat v závislosti na tlaku zvukových vln. To vyvolává ušní buňky uvolnit elektrický signál prostřednictvím nervů z ucha (sluchový nerv) do mozku. Váš mozek interpretuje tyto signály jako zvuk. Pokud jsou chloupky uvnitř svého vnitřního ucha jsou ohnuté nebo zlomené, oni mohou “unikat” náhodné elektrické impulsy do mozku, způsobuje tinnitus.

Jiné příčiny tinnitu patří jiné ušní problémy, chronické zdravotní stav, a zranění nebo podmínky, které mají vliv na vaše sluchové nervy nebo sluchové centrum v mozku.

Běžné příčiny tinnitu

U mnoha lidí, tinnitus je způsobena některou z těchto podmínek:

Věk související ztráta sluchu. Pro mnoho lidí, sluchu se zhoršuje s věkem, obvykle začíná kolem věku 60. Ztráta sluchu může způsobit tinnitus. Lékařský termín pro tento typ ztráty sluchu je presbycusis.

Expozice hluku. Hlasité zvuky, takový jako ti od těžké techniky, řetězové pily a střelné zbraně, jsou běžné zdroje hluku související ztráta sluchu. Přenosná hudební zařízení, jako jsou MP3 přehrávače nebo iPody, může také způsobit snížení hluku ztráty sluchu, pokud hrál hlasitě na dlouhou dobu. Tinnitus způsobené krátkodobou expozici, jako účast hlasitý koncert, obvykle zmizí; dlouhodobé vystavení silnému hluku může způsobit trvalé poškození.

Ušní maz blokování. Ušní maz chrání zvukovodu tím, že chytí nečistoty a zpomaluje růst bakterií. Když příliš mnoho earwax hromadí, to se stane příliš těžké, aby spláchl přirozeně (cerumenal zaklínění), způsobuje ztrátu sluchu nebo podráždění ušního bubínku, což může vést k tinnitus.

Změny ušní kosti. Ztuhnutí kostí v středního ucha (otoskleróza) mohou poškodit sluch a způsobit tinnitus. Tato podmínka, způsobena abnormální růst kostí, běží v rodinách.

Další příčiny tinnitu

Některé příčiny tinnitu jsou méně časté. Patří mezi ně:

Ménière nemoc. Lékaři si tento vnitřní ucho porucha je způsobena abnormální vnitřním tlakem ucha tekutin nebo složení.

Stres a deprese. Tyto podmínky jsou obyčejně spojené s tinnitem a zdá se zhoršují,.

Čelistního kloubu poruchy. Problémy s temperomandibular kloubu, spoje na obou stranách hlavy v přední části uších, , kde se vaše spodní čelist splňuje vaše lebku, může způsobit tinnitus.

Poranění hlavy nebo krku zranění. Tyto neurologické poruchy mohou mít vliv na vnitřní ucho, sluchu nervy nebo mozkové funkce spojené sluchu. Hlavy nebo krku zranění obecně způsobit tinnitus pouze v jednom uchu.

Akustická neurom. Tento noncancerous (benigní) nádor se vyvíjí na hlavového nervu, která vede z mozku do vnitřního ucha a kontroluje rovnováhu a sluch. Také se nazývá vestibulární schwannom, tato podmínka obecně způsobuje tinnitus pouze v jednom uchu.

Poruchy krevních cév souvisí s tinnitus

Ve vzácných případech, tinnitus je způsobena poruchou krevních cév.

Tento typ tinnitu se nazývá pulsující tinnitus. Příčiny jsou:

Nádorů hlavy a krku. Nádor, který tlačí na cévy v hlavě nebo krku (cévní nádor) může způsobit tinnitus a další příznaky.

Ateroskleróza. S věkem a nahromadění cholesterolu a dalších vkladů, hlavní krevní cévy v blízkosti svého středního a vnitřního ucha ztratit něco ze své pružnosti - schopnost ohnout nebo rozšířit mírně s každou srdce. To způsobí, že průtok krve, aby se stal silnější a někdy i více turbulentní, usnadňuje ucha k detekci beaty. Můžete obecně slyšet tento typ tinnitu v obou uších.

Vysoký krevní tlak. Hypertenze a faktory, které zvyšují krevní tlak, , jako je stres, alkoholu a kofeinu, mohou tinnitus výraznější.

Turbulentní průtok krve. Zúžení nebo zatahování do krku tepny (krkavice) nebo žíly v krku (jugulární žíla) může způsobit turbulentní průtok krve, vede k tinnitus.

Malformace kapilár. Stav se nazývá arteriovenózní malformace (AVM), který se vyskytuje v souvislostí mezi tepny a žíly, může mít za následek tinnitu. Tento typ tinnitu obvykle dochází pouze v jednom uchu.

Léky, které mohou způsobit tinnitus

Počet léků může vyvolat nebo zhoršit tinnitus. Obvykle, vyšší dávka léku, horší tinnitus stává. Často nežádoucí šum zmizí, když přestali používat tyto léky.

Je známo, že vyvolat nebo zhoršit tinnitus patří:

Antibiotika, včetně chloramfenikolu, erythromycin, gentamicin, vankomycin a bleomycin
Rakovina léky, včetně mechlorethamine a vinkristin
Diuretika - močopudné léky - jako bumetanidu, ethacrynic kyselina, furosemid
Chinin léky používá proti malárii nebo jiné zdravotní podmínky
Chlorochin, malárie léky
Aspirin přijata v neobyčejně vysokých dávkách (12 nebo více denně)